DEJU KOLEKTĪVA VADĪTĀJS AR SPECIALIZĀCIJU LATVIEŠU DEJĀ
Tautas dziesmu vēstījums un mūzika, deju soļi un patriotiskā sajūta, kas aptver katru no mums, redzot šādu priekšnesumu ir maģisks moments. Tev šādi momenti būs katru dienu, 2 gadu garumā. Studijas LATVIEŠU DEJĀ ne tikai vēl vairāk attīstīs Tavu dejotprasmi, bet arī sniegs profesionālas zināšanas horeogrāfijā, kolektīva vadīšanā un pasākumu veidošanā. Piebiedrojies un dodies pa deju ceļu!
SPECIALIZĀCIJAS APRAKSTS
Specializācijas “Latviešu deja” ietvaros tiek piedāvāts apgūt teorētiskās zināšanas seno latviešu godu un gadskārtu svētku tradīcijās. Iepazīstas ar latviešu tautas tērpa vēsturisko izcelsmi un tērpa kultūru.
Studējošie apgūst praktiskās un metodiskās iemaņas latviešu tautas dejas soļu izpildījumā, dejas treniņstundas izveidē un dejas kompozīcijas veidošanā, kas nepieciešamas topošā deju kolektīva vadītāja – horeogrāfa pienākumu veikšanai latviešu tautas dejas iestudējuma veidošanai.
Prasmes tiks pilnveidotas radošajos projektos sadarbībā ar tādiem nozares profesionāļiem, kā Rita Spalva, Guna Trukšāne, Katrīne Martinsone-Škapare, Aija Jansone, Inga Raudinga, Edmunds Veizāns.
Nozarē jau strādājošo speciālistu – deju kolektīva vadītāju, repetitoru, asistentu, izglītības iegūšanai nepārtraucot darba attiecības – apvienojot darbu un studijas, tiek piedāvātā iespēja studēt neklātienē.
SPECIALIZĀCIJAS MĒRĶIS ir pilnveidot zināšanas, prasmes un iemaņas, kas nepieciešamas deju kolektīva vadīšanas darbā, atbilstoši mūsdienu tirgus situācijas prasībām un darbam reālos mūsdienu apstākļos.
Apgūstot šo programmu – deju kolektīva vadītāja zināšanas un prasmes:
- dejot latviešu tautas dejas pamatsoļus un metodiski tos paskaidrot;
- izkopt seno latviešu gadskārtu un godu tradīcijas;
- zināt latviešu tautas tērpa vēsturi un tērpa nēsāšanas kultūru;
- veidot jaunrades dejas un pielietot kompozīcijas paņēmienus dejas veidošanā un uzstādīšanā;
- komunicēt ar dažāda vecuma bērniem un jauniešiem, ievērojot vecumposmu īpatnības, fizisko sagatavotību un uztveres īpatnības, gan klātienē, gan sociālajos tīklos;
- komunicēt ar dejotāju vecākiem gan klātienē, gan sociālajos tīklos un argumentēt savus darbības principus, paņēmienus un metodes;
- uzrakstīt deju mācību programmu, aizstāvēt un saņemt nepieciešamās licences šīs darbības legālai veikšanai no visām nepieciešamajām instancēm: pašvaldības, ieņēmumu dienesta, kvalitātes dienesta, autortiesību aģentūras, darba drošības inspekcijas, bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas, u.c.;
- organizēt un mērķtiecīgi plānot grupas darbību: māksliniecisko, satura un finanšu darbību īstermiņā un ilgtermiņā, kā arī iesniegt projektus un piesaistīt finansējumu;
- samontēt mūziku saviem deju priekšnesumiem;
- saskaitīt mūzikas materiālu, pareizi pierakstīt un korekti skaitīt, to mācot dejotājiem;
- pārvaldīt dažādus mūzikas atskaņošanas formātus, rīkoties ar tehniskajām ierīcēm un mūsdienu IT, lai atskaņotu mūziku, uzņemtu video un vadītu grupu sociālajos tīklos;
- pielietot dažādas treniņstundas vadīšanas metodes, mācīšanas metodes, vadīšanas metodes, pedagoģiskās un psiholoģiskās metodes;
- novadīt visas treniņstundas daļas: iesildīšanos, deju tehnikas mācīšanu, kombināciju mācīšanu, horeogrāfijas uzstādīšanu, atkārtošanu, tīrīšanu, atsildīšanos, staipīšanos, fiziskās izturības treniņu, dažādus rituālus utt.;
- skatuves gaismu pamatus dejas veidošanā un zina, kā komunicēt ar gaismotāju.