Site icon LKA Latvijas Kultūras koledža

Notikusi atklāta diskusija par modes dizaineru un menedžeru sadarbību Latvijā

13.novembrī norisinājās diskusija “Modes dizaineru un menedžeru sadarbība Latvijā”, kuras mērķis bija noskaidrot nozares profesionāļu viedokli par to, kā uzlabot modes menedžeru un modes dizaineru sadarbību Latvijā.

Diskusijā piedalījās tādi Latvijā atzīti modes eksperti kā “Latvijas modes palāta” vadītāja un uzņēmēja Dita Danosa, “BOLD Concept Store” radošo projektu kurators un līdzīpašnieks, modes mākslinieks Bruno Birmanis, “Aristocrat Kids” radošā direktore Dace Zvirbule, kā arī stila eksperts, uzņēmējs un modes mākslinieks Dāvids. Ar savu pieredzi diskusijā dalījās arī Kristaps Slakters- Zvejsalnieks – pasaules līmenī godalgots frizieris/stilists, “House Of Hair” kreatīvais direktors, kā arī modes mākslinieks Maksimiliāns Andrē, kurš modes dizainera izglītību ieguvis Londonā, bet šobrīd dzīvo un strādā Parīzē, kur ieguvis nozīmīgu pieredzi strādājot augstā modes nama Ralph & Russo dizaina un kuturjē  komandā.

Dace Zvirbule, uzsākot diskusiju, izteica lielu prieku par to, ka Latvijā modes menedžeru kļūst aizvien vairāk, jo, lai modes mākslinieks varētu realizēt savas radošās idejas, ļoti liela nozīme ir tam, lai viņam būtu stipra, profesionāli zinoša komanda. Bruno Birmanis, uzsvēra nepieciešamību ikvienam modes menedžerim apzināties to, ka veiksmīga modes mākslinieka virsmērķim jābūt nevis nopelnīt, bet gan radīt un šo mērķi jāpalīdz īstenot visai komandai. Arī modes mākslinieks Maksimiliāns Andrē uzskata, ka radīšana aiz nepieciešamības ir jebkuras attīstības posma daļa, tomēr modes māksliniekam ir svarīgi palikt autentiskam pašam pret sevi, neizdabāt tirgum un vispārējām tendencēm, bet īstenot savu redzējumu, un, tas palīdzēs arī atrast savu ideālo menedžmenta komandu.

Savukārt, Dita Danosa, akcentēja, ka modes biznesā ir ļoti liela konkurence, tāpēc, lai modes zīmols izdzīvotu ir jābūt stratēģiskam redzējumam, vīzijai par zīmola attīstību, kas var  izkristalizēties tikai ciešā sadarbībā starp modes mākslinieku un menedžmenta komandu. Ir jāmeklē un jāveido sadarbības tīkli un partnerības, tāpēc ļoti liela nozīme šajā procesā ir komunikācijai. Kristaps Slakters-Zvejsalnieks iedrošināja jaunos menedžerus un modes māksliniekus nebaidīties un uzdrīkstēties darīt to, ko viņi vēlas, tomēr apzināties, ka, jebkurā nozarē, lai sasniegtu panākumus visa pamatā ir smags darbs. Diskusijas noslēgumā modes mākslinieks Dāvids uzsvēra, ka mode ir ļoti komplicēts bizness, tai pat laikā ļoti radošs un intriģējošs – kas no menedžera prasa lielu aizrautību un iedziļināšanos, prasmi komunicēt un veidot kontaktus, kā arī lielu neatlaidību un spēju nepadoties izaicinājumu priekšā.

“Komunikācijas gadsimtā menedžeri tiek meklēti no radošajām industrijām,” diskusijas noslēgumā rezumēja Latvijas Kultūras koledžas direktore Sandra Plota, “pieliekot klāt kreativitāti, attieksmi, kritisko domāšanu un drosmi nebaidīties rīkoties savādāk, tas ir tas, ko šobrīd meklē pasaule un neviens mākslīgais intelekts to neaizstās.” Diskusiju organizēja Latvijas Kultūras koledžas 3. kursa studenti,  projekta MERINGUE ietvaros.

Papildus informācijai https://www.meringue.lv/

Exit mobile version